15. 4. 2015
Autor: Michael Lapčík
Už jsme si zvykli na to, že k nám z daleké Asie čas od času proklouzne video, zpráva, film, videohra či jakýkoliv jiný kulturní artefakt, který se provedením či obsahem naprosto zásadně vymyká našim zvyklostem. Jedním z posledních takových úkazů je reklama na nové pivo s obsahem kolagenu.
Kolagen je v našem organismu široce zastoupenou bílkovinou zodpovědnou za dobrou kondici pokožky, vlasů, zubů, nehtů nebo kloubů. Stárnutím ho však tělo produkuje čím dál méně, a proto je dobré kolagen přijímat zvenčí. Křupání kuřecích chrupavek a užívání tablet coby doplňku stravy je starou známou. Teď si do seznamu můžeme připsat japonské pivo.
Nutno dodat, že v zemi vycházejícího slunce jsou aktuálně pleť zlepšující výrobky s přídavkem kolagenu obrovskou módou, až se pod nimi regály v obchodech prohýbají. Toho využila společnost Suntory, v barových kruzích známá spíše produkcí slavné whisky Yamazaki.
Na japonský trh 9. dubna uvedla světlé pivo Precious, jehož každá plechovka kromě 5 % alkoholu obsahuje také 2 gramy kolagenu. Produkt samozřejmě cílí především na ženy a jejich pleť. Ale pánové, zamyslete se – nepili byste takové pivo už jen proto, abyste mohli svým protějškům oponovat, že jde o vaši verzi kosmetičky?
„Kluci poznají, jestli holka užívá kolagen, nebo ne,“ přesvědčuje Japonce v poněkud uměle působící reklamě s akvárkem komik Ken Watabe. Kolagenových pivních orgií se však zatím mohou účastnit pouze obyvatelé severojaponského ostrova Hokkaido, nikde jinde v tuto chvíli není nápoj v distribuci.
Zbytek světa si na lepší pleť bude muset nějakou chvilku počkat.
Baví je vyrábět výrazné pivo amerického typu - ejl. Dělají si legraci z marketingu velkých značek a jejich prezentování tradičních receptur. Svou produkci chtějí navýšit zavedením provozu na směny. Projděte se v reportáži po brněnském minipivovaru.
Nebaví vás jen tak sedět u piva? Tady s ním můžete obchodovat. Přímo od stolu.
Hosty chce pivnice spadající pod značku Ambiente lákat především na ošetřené pivo a poctivou kuchyni.