Autor: Andrea Gabrielová
České Budějovice – Pivo nechané dlouho se chladit v mrazáku, s kousky ledu cinkající v nepříliš chutné tekutině. Vybaví se vám při slovním spojení mražené pivo totéž? Budějovický Budvar tuto představu rozbíjí novým unikátním pivem.
Pivovar Budvar ve středu 12. listopadu veřejnosti poprvé představil speciální pivo Budweiser Budvar B:CRYO, které se vyrábí vymrazováním vody. Patentovaným způsobem kryokoncentrace přináší Budvar na český trh naprostou novinku. „Zakládáme zcela novou pivní kategorii, náš postup kryokoncentrace v láhvi je světové unikátní. B:CRYO představuje ucelený gastronomický systém, který přináší do restaurací také originální servírovací rituál,“ řekl k novému pivu sládek Budějovického Budvaru Adam Brož.
Vymražením vody z piva vzniká, jak to nazvali budějovičtí pivovarníci, Spirit piva. Pivo zbavené těla. To obsahuje přibližně 21 % objemového alkoholu, jde tedy o čtyřicetistupňové pivo. Vyrábí se ze speciálního piva, které ve vhodně tvarované láhvi po zmrznutí vytvoří pórovitou strukturu složenou z ledu a mikroskopických kanálků vyplněných silným nápojem. Pomocí speciálního narážecího zařízení je B:CRYO vytlačováno z láhve a hosté si jej sami čepují do sklenic.
„Při vývoji tohoto piva pro nás byly primární samozřejmě jeho chuťové vlastnosti, ale museli jsme vyvinout kromě jiného i originální výčepní zařízení a najít optimální velikost láhve,“ popsal zrod, který trval téměř dva roky, vedoucí vývojového týmu Petr Košín. Z jedenapůllitrové láhve piva si zákazník „vyrobí“ přímo na stole restaurace přibližně 3 – 3,5 dcl nápoje, jehož chuť dle informací Budvaru má být plná, přecházející od nasládlosti k intenzivní hořkosti. Výrobci uvádějí, že B:CRYO chutná jako pivo, ale hřeje jako destilát.
V nejbližších dnech se B:CRYO objeví v desítkách vybraných restaurací po celém Česku, které disponují vyškoleným personálem a speciálním výčepním zařízením.
Baví je vyrábět výrazné pivo amerického typu - ejl. Dělají si legraci z marketingu velkých značek a jejich prezentování tradičních receptur. Svou produkci chtějí navýšit zavedením provozu na směny. Projděte se v reportáži po brněnském minipivovaru.
Nebaví vás jen tak sedět u piva? Tady s ním můžete obchodovat. Přímo od stolu.
Hosty chce pivnice spadající pod značku Ambiente lákat především na ošetřené pivo a poctivou kuchyni.