Autor: Michael Lapčík
Londýn – „Je právě čas vypadnout z kanceláře rovnou po hlavě na nejčerstvější český ležák v Londýně. Nepasterizovaný Pilsner Urquell nám přímo z pivovaru dodávají každý týden. Mmmmm, zlatý nektar.“
I takovým facebookovým statusem láká své hosty k návštěvě pivní bar The White Horse v londýnské čtvrti Fulham. Server TheCultureTrip.com tento pub oplývající viktoriánským duchem nedávno zařadil na seznam desítky nejlepších barů ve Fulhamu.
Kromě poctivého jídla a koktejlů sem lidi chodí na tankovou Plzeň. Logo nejslavnějšího českého pivovaru má dokonce personál vyšité na černých polokošilích.
Od léta roku 2013, kdy v The White Horse z měděného českého tanku načepovali první plzeňské, se v Británii prodalo více než půl milionu pint tankového Prazdroje. Letos v říjnu se český ležák z tanku podává také v Headrow House v Leedsu a v Albert’s Schloss v Manchesteru.
Společnost Miller Brands, která je v Británii distributorem Plzeňského Prazdroje, oznámila, že na ostrovech plánuje otevřít další pivnice s tankovým českým pivem. Odbyt značky Pilsner Urquell totiž v Albionu roste poslední dobou dvouciferným tempem. Podle firmy za tím stojí pokračující zájem spotřebitelů o autentická a prémiová dovozová piva.
Miller Brands, jenž je dceřinou společností globálního velkovýrobce piva, skupiny SABMiller, v posledních měsících roste o čtyři procenta. Kromě Plzeňského Prazdroje a několika dalších piv z celého světa distribuuje také Velkopopovického Kozla. I toho Angličané pijí čím dál více.
Nové příznivce Kozel získal na masových akcích, kde jej čepovali. Například na London’s Street Feast nebo National Burger Day na tržnici Dalston Yard. „Kozel oslovuje spotřebitele, kteří hledají autentický, aromatický, ale přitom snadno pitelný český ležák,“ uvedl Gary Haigh, generální ředitel Miller Brands.
Majitel Prazdroje i Kozla, SABMiller, je dvojkou globálního pivního trhu. Přednedávnem se dohodl na akvizici s lídrem odvětví, společností Anheuser-Busch InBev. Po transakci za 71 miliard liber převezme nově vzniklý obr kontrolu nad více než třetinou světového trhu s pivem.
Baví je vyrábět výrazné pivo amerického typu - ejl. Dělají si legraci z marketingu velkých značek a jejich prezentování tradičních receptur. Svou produkci chtějí navýšit zavedením provozu na směny. Projděte se v reportáži po brněnském minipivovaru.
Nebaví vás jen tak sedět u piva? Tady s ním můžete obchodovat. Přímo od stolu.
Hosty chce pivnice spadající pod značku Ambiente lákat především na ošetřené pivo a poctivou kuchyni.